Experius is een ‘hip & happening’ bedrijf in e-commerce en wilde dit graag terugzien in het logo. Hierbij diende een corporate uitstraling niet helemaal uit het oog te worden verloren maar juist een balans te worden gezocht tussen beide. Dit heeft zich vertaald in een eenvoudig, tijdloos en zakelijk logo dat goed los kan worden gebruikt maar ook gemakkelijk kan worden gecombineerd met een eigentijds concept.
Door het gebruik van ronde vormen krijgt het logo een vriendelijk en open karakter. De drie balkjes wekken samen de suggestie van de letter ‘e’ zonder al te uitgesproken te zijn. De ‘e’ is niet zomaar opgebouwd uit drie delen maar staat symbool voor de waarden die binnen Experius centraal staan.
Voor Experius hebben we een uitgebreid handboek opgesteld met informatie over het beeldmerk, kleurgebruik en richtlijnen voor bijvoorbeeld social media. Het handboek is een vertaling van de identiteit van Experius en de daarbij passende huisstijl. Het dient als middel om te zorgen dat Experius in verschillende uitingen, op social media en richting klanten een herkenbare en eenduidige uitstraling krijgt. Bestaande en nieuwe medewerkers kunnen het gebruiken als naslagwerk.
Nieuwsgierig hoe de huisstijl er in actie uitziet? Bezoek de website/facebookpagina van Experius.