Loading

De reis van het product & de klant

In deze infographic brengen we het aankoopproces vanuit het perspectief van de klant van de landwinkel in kaart. De afbeelding beschrijft de ervaring van een klant gedurende de reis die een klant maakt om zich te oriënteren, een product of aan te schaffen en er gebruik van te maken. In alle contactmomenten en via alle kanalen. Naast de reis van de klant hebben we de reis van het product in kaart gebracht. Denk daarbij aan de bewuste keuzes en afwegingen die worden gemaakt in het productieproces die bijdragen aan de unieke eigenschappen en smaak. Oftewel de ‘unique sellingpoints’.

De reis van het product
Het assortiment en de smaak en eigenschappen van de producten hangen af van een aantal factoren zoals grondsoort, voer, receptuur, bereidingswijze en rijping. De bewuste keuzes die in deze reis worden gemaakt vormen de basis voor het unieke product dat is de schappen ligt.

De reis van de klant
In de infographic worden een aantal zaken tegen elkaar afgezet zoals de contactmomenten in het aankoopproces en de tijd die de klant daarbij heeft en neemt om informatie over de producten tot zich te nemen. Op basis van de uitkomsten van de infographic hebben wij onze verpakkingsontwerpen voor Agri meets Design gebaseerd. Op de verpakkingen wordt de informatie op verschillende niveaus aangeboden om de klant tegemoet te komen.

De reis van de klant
De reis van de klant begint al voordat hij of zij in de winkel is geweest. Na het lezen van artikelen & recensies, mond tot mond reclame, promotiemateriaal en het verleiden van de klant bij de ingang besluit de klant de winkel te bezoeken. Tijdens het winkelbezoek staat de ervaring van de klant centraal het oriënteren, de productkeuze en de contactmomenten met het personeel maken dat de klant met een tas vol producten naar huis gaat. Hier spelen verleiden en tegelijkertijd een goede informatievoorziening een belangrijke rol. Daarnaast zorgt de kwaliteit van het product voor de complete ervaring. Na aankoop speelt de ervaring die de klant tijdens het aankopen en consumeren heeft gehad een belangrijke rol in de feedback die zij op internet, social media en aan elkaar geven.