Boekenwereld.com is de webwinkel van Veen Bosch & Keuning (VBK uitgevers). VBK uitgevers is een groep van sterke fictie- en non-fictie-uitgeverijen. De uitgeverijen van VBK uitgevers maken (e-)boeken in alle soorten en maten.
Daarnaast maken ze tijdschriften, apps en websites, en worden er geregeld evenementen georganiseerd. Wij hebben dit veelzijdige aanbod als uitgangspunt genomen voor de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl.
Het beeldmerk voor Boekenwereld is opgebouwd uit verschillende elementen. De ronde vorm staat symbool voor de wereld. Het omgeslagen flapje, ofwel ezelsoor refereert aan het traditionele boek. Omdat Boekenwereld naast het papieren boek bijvoorbeeld ook audioboeken en ebooks verkoopt hebben we deze diversiteit in het logo terug laten komen door middel van illustraties. Deze staan symbool voor het huidige aanbod en de ruime definitie van het boek in deze tijd. Het beeldmerk is letterlijk een kleine Boekenwereld.
Voor social media ontwikkelden wij verschillende type posts binnen de huisstijl van Boekenwereld. Het kleurenpalet, lettertype en de illustraties zorgen voor herkenbaarheid van terugkerende acties en promoties maar bieden tegelijkertijd ook voldoende ruimte voor variatie en een fris ogende, actuele tijdlijn op bijvoorbeeld Facebook en Instagram. De bestanden zijn zo opgemaakt zodat onze opdrachtgever hier gemakkelijk zelf mee uit de voeten kan.
Voor de webshop ontwikkelden wij verschillende e-commerce iconen in dezelfde stijl als het beeldmerk. De iconen hebben vriendelijke, ronde vormen en staan symbool voor belangrijke basisfuncties zoals favorieten, het winkelwagentje, preview, beoordeling en een audiofragment.
Daarnaast ontwikkelden we afbeeldingen voor de spotlights op de website. Dit zijn terugkerende afbeeldingen waarmee bepaalde boeken en acties worden uitgelicht.
naar Boekenwereld.com